Saldırgan Dürtünün Gelişimsel Görünümleri Ve Ebeveyn Otoritesi

Saldırgan Dürtünün Gelişimsel Görünümleri Ve Ebeveyn Otoritesi

22 Kasım  Salı  günü, Doç. Dr. Neslihan Zabcı anaokulu, ilkokul ve ortaokul velilerimizle Teams platformunda “Saldırgan dürtünün gelişimsel görünümleri ve ebeveyn otoritesi” konulu seminerde buluştu.

İnsanda hem agresif hem de şefkat içeren dürtüler vardır. Aşk şefkatle agresif dürtüler karıştığında dürtünün yapılandırıcı işlevi ortaya çıkar.

Agresif dürtü her türlü aktif eylemin benzinidir. Sınıfta el kaldırmak, akıcı konuşmak, topa vurmak bile agresif dürtü gerektirir. Agresif dürtüsü baskılanan, anlaşılmayan çocuklar pasif, çekingen olur.

Oyun düşlemsel olandır. Çocuğun kendi ürettiği oyunlarda agresif dürtüyü yasaklamak çocuğa tehlikelisin mesajı vermektir. Mış gibi yapabilir. Oyunda agresif dürtüyü işleyebilir.

Stres demek içeride biriken öfke demektir. Öfkeyi ifade edemeyen, öfkeyi işlemeyen stresli olur.

Agresif dürtü karşısında ebeveyn anlayan ve sağlıklı sınırlar koyan bir otorite olmalıdır. Ceza verilmemelidir. Ceza suç getirir.