Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, bu doğrultuda hareket eden, değişikliklere çabuk uyum sağlayan, problem çözmeyi yaşam becerisi haline getirmiş, yaratıcı, öğrenmekten keyif alan, kendisi, çevresi ve doğayla barışık mutlu bireyler yetiştirmek varlık sebebimizdir.

Genel İşleyiş

Öğrencilerimizin 21. yüzyılın gereklerine uygun becerilere sahip olabilmeleri için öğrendikleri konuyla ilgili çok boyutlu ilişkiler kurabilmeleri hedeflenir. Merak ettiklerini yaparak, yaşayarak öğrenecekleri ve daha geniş bir dünyaya açılmalarına olanak sağlayan etkinliklerle derslerimiz işlenir. Doğayla iç içe olan kampüsümüzde birçok konu dış mekânda etkinliklerle öğretilir. Laboratuvarlarda bilimin eğlenceli yanını öğrencilerimizle keşfeder ve çevremizde meydana gelen olayları anlamak amacıyla çalışmalar yaparız. Böylece hem miniklerimizin fen ve teknoloji alanındaki temel yeterliliklerini oluşturur hem de çevrelerinde meydana gelen olayları gözlemleme, sorgulama ve yorumlama becerilerini geliştiririz.

Derslerimiz, öğrencilerin zihinsel öğrenme süreçleri dikkate alınarak planlanır. SCAMPER, öğrenme istasyonları, öğrenme günlükleri, yaratıcı okuma gibi farklılaştırılmış pek çok yöntem ve teknik kullanılarak işlenir. Bu sayede erken dönemde ana dilin olanaklarını ve gücünü kavratmaya dayalı eğitsel süreçler başlar. Bunun yanı sıra dil becerisi gelişimi için de eleştirel okuma, yaratıcı düşünme ve yazma çalışmalarına yer verilir. Kütüphane saatinde de kütüphane okur-yazarlığı, edebî türlerle tanışma, okuma gecesi ve yazarlarla yapılan söyleşilerle okuma kültürüne sahip öğrenciler yetiştirmek hedeflenir. Ayrıca öğrencilerimizin yaşadıkları, parçası oldukları çevreye ve kente merak duymalarını sağlamak amacıyla kendi fikirlerini drama yoluyla sergiledikleri İstanbul Projesi de gerçekleştirilir.

Okulumuzda yatay-dikey ders planlarıyla geliştirilmiş materyal ve etkinlikler kullanılır.

Öğrencilerimiz matematik laboratuvarında manipülatif materyaller kullanarak farklı deneyimler yaşarlar. Geleneksel sınıflardan farklı olarak matematik laboratuvarında yapılan derslerimizde içerik, ürün, süreç ulusal ve uluslararası yöntem tekniklerle
-özellikle Orff-Shulwerk çalışmalarıyla- farklılaştırılır. Öğrenciler tarafından matematiğin hayatın içindeki yeri fark edilerek ders kazanımları öğrencilerce ortaya çıkarılan ürünlerle içselleştirilir.

ETKİNLİKLERLE İLKOKUL

Yaşadığım yeri tanıyorum, İstanbullu olmanın bilincine varıyorum.

Bu proje kapsamında öğrencilerimize yaşadıkları şehir olan İstanbul’u tanıtmak, tarihsel ve kültürel dokusunu hissettirmek ve İstanbullu olmanın bilincini uyandırmak temel amacımızdır. Bu doğrultuda 3. sınıflarla “Efsane İstanbul” 4. sınıflarla “İstanbullu Olmak” (Şehirli Olmak) projelerini öğrencilerimiz kendi hazırlayıp oyunlaştırdıkları dramalarla velilerine sunuyorlar.

Günlük yaşantımızda giderek artan hareketsizlik birçok hastalığı da beraberinde getirmektedir. Her zaman yapılabilecek fiziksel aktivite olan yürüyüşle öğrencilerimize bu konuda farkındalık sağlıyoruz. Özel ALEV İlkokulu olarak haftanın üç günü okul bahçemizde bu yürüyüşler farklı etkinliklerle birleştirerek gerçekleştiriyoruz.

Okuma ve masal gecelerinin düzenlendiği kütüphanede öğrencilerimiz konuk yazarlarla keyifli vakit geçirirler.

“Çocuklarınızın akıllı olmalarını istiyorsanız onlara peri masalları okuyun, daha da akıllı olmalarını istiyorsanız daha fazla peri masalı okuyun.” Albert Einstein

Her yıl haziran ayında 4. sınıf öğrencilerimizle “ALEV’ de Bir Gece Çadır Kampı” etkinliğini gerçekleştiriyoruz. Belirlediğimiz bir tema doğrultusunda etkinlikler düzenliyoruz. Okulumuzun geniş bahçesindeki yaşam alanlarında var olan canlıları inceliyoruz. Peri evleri yapıyoruz. Beden eğitimi öğretmenlerimizin liderliğinde kıyasıya mücadele ettiğimiz Survivor oyunlarına katılıyoruz. Müzik öğretmenimizin çaldığı gitar eşliğinde kamp ateşi çevresinde şarkılar söyleyip masal dinliyoruz.

Gece boyunca çadırlarımızda uyuyor, doğayla baş başa güzel bir gece geçiriyoruz.  Sabah, bahçede yaptığımız uzun bir kahvaltının ardından sınıflarımıza geri dönüyoruz.

Gökten üç elma düştü: Biri masalın yazarının başına, biri masalcının, en büyüğü de masalı can kulağıyla dinleyen çocuklarımızın…

“Büyükannelerimiz ve büyükbabalarımız bazen küçük ellerimizi tutarlar, ama kalbimizi daima…”

Okulumuzun minik 1. sınıfları ”Yerli Malı Haftası”nda birbirinden lezzetli kuruyemişler ve meyveler eşliğinde kutlamalarını yaparken büyükanne ve büyükbabaları da onlara eşlik eder. Torunlarının elinden tutup kalbimize dokunan büyükanne ve büyükbabalar, masallar anlatırlar ve şarkılarıyla günü renklendirdiler.

Okulumuzun ana sınıfından başlayarak 4. sınıfın sonuna kadar Orff-Shulwerk yaklaşımıyla uyguladığımız müzik eğitimi programımız, 4. sınıf öğrencilerinin bitirme projesiyle son bulmaktadır. Öğrencilerimizin Orff-Shulwerk – Müzik derslerinde bugüne dek edindikleri yetkinlikleri kullanabilecekleri ve sergileyebilecekleri bu proje çalışmasında ortaya çıkan müzikli oyun yıl sonunda sergilenmektedir. Önceleri yalnız Müzik Bölümü olarak hazırlanan proje daha sonra Almanca Bölümüyle birlikte çalışılmış, Resim Bölümü’nün hikâyeyi resimlendirme, afiş ve dekor oluşturma desteğiyle disiplinler arası bir ürüne dönüşmüştür.

Her yıl 2. sınıfların geleneksel olarak uyguladığı 100. Gün etkinliği için öğrencilerimizle birlikte okulun ilk gününden başlayarak gün gün takvim çalışması yapıyoruz. Bu sırada beşer ve onar ritmik sayıyor, tek ve çift sayılar konusunda farkındalık yaratıyor, basamak kavramını somutlaştırıyoruz. 100. Gün için okulumuzda çeşitli etkinlikler düzenliyoruz. 100 obje yapıştırarak ya da çizerek hazırladıkları tişörtleri giyiyorlar. Yaratıcılıklarını kullanarak 100 yaşında bir insan görünümünde okula geliyorlar. Bizler de okulda Türkçe ve matematik etkinlikleriyle öğrencilerimizin akıllarında kalacak keyifli bir haftayla 100. Günü kutluyoruz.

İlkokul - Ortaokulda Yaşam