- Sosyal Bilgiler

Dünyayı değiştirmek mi istiyorsunuz? Cevabınız "evet" ise doğru yerdesiniz.

Neden mi?

Sosyal bilgiler bölümü olarak hedefimiz, öğrendiklerini bir beceriye dönüştürüp yaşama uyarlayabilen; öğrenme ve araştırma isteği duyan; hak ve sorumluluklarının farkında olan, tüm bireylere, kültürlere, inançlara ve geçmişlere değer veren; farklılıklarımızla özel olduğumuzu bilen nesiller yetiştirmektir.

Amacımız insanlığın ve medeniyetlerin tarihsel gelişimini, yüksek akademik standartlarda öğreterek; Atatürk ilke ve inkılaplarını çok iyi özümseyen, doğaya saygılı, tüm canlılara değer veren çağdaş bireyler yetiştirebilmek.

Yardımlaşma, paylaşma gibi insani değerleri güçlendiren çalışmalar yapabilmektir.

Sosyal bilgiler bölümü olarak okulumuzda “Sosyal Bilgiler, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi” dersleri işlenmektedir.

Öğretim Uygulamalarımız

ALEV okullarında sosyal bilgiler bölümü olarak öğrencilerimizin hedeflerimize ulaşabilmesi amacıyla  çeşitli etkinlikler gerçekleştirmekteyiz. Diğer zümrelerle işbirliği içerisinde gerçekleştirdiğimiz faaliyetler, ülkemizin doğal ve tarihi varlıklarını tanımak amacıyla düzenlediğimiz geziler ve müze ziyaretleri, kavramların pekişmesi için sınıf oyunları, zaman zaman kütüphanemiz ile işbirliği içinde yaptığımız yazar söyleşileri, izlediğimiz filmlerin değerlendirilmesi gibi çalışmalar, öğrencilerimizin yorum kabiliyetini arttırmayı amaçlar. Öğrencilerimizin yurt ve dünya meselelerine duyarlılığını artırabilmek için yazılı ve görsel basını tanıyarak gündemi takip etmeleri sağlanmaktadır.

- 5. sınıflarda haritalarda yer şekillerinin nasıl gösterildiğini daha iyi kavranması adına oyun hamurlarından yardım alarak öğrencilerle kabartma harita çalışması yapıyoruz. Bunun dışında yine 5. sınıflarda bilim insanlarının yaptıkları çalışmalar ve bilim mirasına yaptıkları katkıları anlamaları için öğrenciler bilim insanlarını canlandırarak sınıf içerisinde keyifli bir sunumlar.

- 6. sınıflarda “nitelikli insan” kavramının yerleşmesini sağlamak amacıyla öğrenciler kendi ilgi alanları içerisinde onlar için rol model oluşturabilecek toplum tarafından tanınan nitelikli bir kişiyi seçip hakkında araştırma yapıp arkadaşlarına sunum yapıyorlar.

-7. ve 8. sınıflarda ise ağırlıklı olarak işlenen tarih konularının içerisinde geçen kavramları belirleyip tabu oyunu haline getiriyoruz. Tabu kartlarını bu kavramlar ve yasaklı kelimelerle hazırlayıp bir grup oyununa dönüştürüyoruz ve bu sayede öğrencilerimiz eğlenerek öğrenmenin tadına varıyorlar.